Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

De Stem van Noord

De stemperiode is afgelopen

Stemmen

0
0
0
0
0
0
Aantal stemmen voor het plan: 122 van de 100.

Status

De stemperiode is afgelopen. Stemmen op dit voorstel is niet meer mogelijk.

Minder vrachtverkeer op de busbaan Twiske West

Door: Regina Veen
16 september 2021

Plaats bij de inritten van de busbaan in Twiske West op afstand bedienbare slagbomen (sensor) zodat onbevoegd verkeer geen toegang heeft.

De busbaan in Twiske West wordt onbevoegd gebruikt door brommers, scooters, vrachtwagens, tractoren, bouwverkeer etc. Daardoor ondervinden de bewoners die langs de busbaan wonen (geluids)hinder en schade aan hun huizen. Ook rijden automobilisten vaak op de verkeersdrempel waardoor ze schade aan hun auto krijgen. Verder moeten de drempels vaak worden vernieuwd, wat ook weer geld kost. De politie heeft aan geen tijd te hebben voor handhaving. 
Voorstel is om bij de inritten / toegangsplaatsen op afstand bedienbare slagbomen te plaatsen (sensor) zodat busverkeer ongehinderd kan doorrijden, maar ander verkeer geen gebruik meer kan maken van de busbaan. Dat scheelt een hoop irritatie bij veel bewoners, geluidshinder, schade aan huizen en wegdek en dus gemeenschapsgeld.


Argumenten

Argumenten voor

Nees Willems | 18 mei 2020 02:03

De busbaan moet regelmatig worden gerepareerd omdat het gebruik vele malen intensiever is dan bedoeld. Zwaar (bouw)verkeer rijdt over de bus sluizen en hier ontstaan kuilen welke zorgen voor veel geluidsoverlast en schade. Dat de vele reparaties worden betaald door de belastingbetaler moge duidelijk zijn. De vaak veel te hoge snelheid is gevaarlijk voor kruisend verkeer en voetgangers. Buiten de schade aan de busbaan zorgt het gedreun ook voor schade aan de direct omliggende huizen.

Reageren


Ruud Ertmann | 18 mei 2020 10:54

Voor, vracht verkeer veroorzaakt veel overlast. De busbaan wordt door meer illegaal verkeer gebruikt dan door de bussen. Handhaving ontbreekt al 15 jaar.

Reageren


Hans Knet | 19 mei 2020 07:23

Eindelijk wordt dit ter sprake gebracht. Er zouden alleen bussen en hulpdiensten gebruik maken van deze busbaan. Helaas wordt deze busbaan intensief gebruikt door vrachtwagens (ook van het stadsdeel zelf!!!!), vuilniswagens, zwaar vervuilende tractoren etc etc.. Ondanks de toezegging van het stadsdeel is er nooit gehandhaafd. Er geldt een milieu zone in onze wijk, er mogen geen tractoren rijden (commercieel bouwbedrijf) de bebording is op orde, maar helaas, werkt niet zonder handhaving..........

Reageren


Jasper Hoek | 20 mei 2020 06:00

We hebben al een aantal keer meegemaakt dat brommers over de busbaan terecht komen en dan verongelukken op de drempels. 1x zelfs zeer ernstig.
Vaak komen auto's ook op de busbaan terecht omdat het toch niet helemaal duidelijk staat aangegeven, soms komen deze ook met schade vast te zitten op de drempels.
Kortom, het is nog gevaarlijk ook, naast de overlast van geluid en schade.
Slagbomen zouden dit oplossen. Het is meteen duidelijk dat je hier niet hoort te rijden.

Reageren


Renee nvt | 20 mei 2020 06:21

Voor, het is een busbaan!!!! Alleen voor bussen (en hulpdiensten) aangelegd. Overig verkeer veroorzaakt de meeste overlast, schade en ongelukken. Dus stadsdeel, informeer ook eens jullie eigen diensten, vuilniswagens, busjes e.d.!!!

Reageren


Jansen en Janssen | 20 mei 2020 06:29

Zoals hierboven steeds wordt aangegeven, veel overlast, trillingen, stank (brommers en tractoren), geluid, gevaarlijke situaties en geen handhaving!

Reageren


Els van den Broek | 23 mei 2020 09:54

De argumenten zijn zeer steek houdend.

Reageren


Argumenten tegen

f lucke | 20 mei 2020 07:15

Voor de Lange Vonder is het juist beter als er over de busbaan wordt gereden want anders komt alles vlak langs onze huizen. Het ligt er dus maar net aan waar je aan de busbaan woont.

Reageren
Ruud Ertmann | 20 mei 2020 08:13

Maar er is wel een verschil: de busbaan is aangelegd om alleen bussen over te laten rijden.

Nees Willems | 22 mei 2020 07:49

Beste F Lucke, we gaan nu voorbij aan het punt dat het aan het begin van de wijk door bebording heel duidelijk wordt gemaakt dat er GEEN ENKEL vrachtverkeer deze WOONWIJK van deze kant mag inrijden.

Renee nvt | 20 mei 2020 08:28

f Lucke, het gaat om de tractoren e.d., die zullen niet over de lange vonder gaan rijden! Deze voertuigen moeten naar twiske oost. Dus jij hebt er ook baat bij als deze voertuigen niet meer langs jouw huis rijden.

Renee nvt | 20 mei 2020 08:24

Helemaal mee eens Ruud, busbaan is voor de bus



Herman van den Bos | 24 mei 2020 08:27

Tegen, want dan krijgen we al het zware verkeer juist vlak voor de deur. Daar lopen kinderen etc.
Niet doen dus!

Reageren
Nees Willems | 2 juni 2020 09:17

Beste Herman, al dat verkeer moet aan het einde rechtdoor en daarom zitten ze op de busbaan. Als dat niet meer mag zullen ze ook niet de Lange Vonder nemen want dan moeten ze aan het eind linksaf, en dat is niet de bedoeling.



Jan-Willem Lewin | 27 mei 2020 03:49

Veel van het zware verkeer dat gebruikt maakt van de busbaan betreft voertuigen voor onderhoud van het openbaar groen (tractoren) en vuilnisophaaldienst. Het alternatief voor dit verkeer is via de Stentorstraat waar een school ligt. Ik denk dat het veiliger is als dit verkeer via de busbaan komt en gaat. Er wordt wel erg hard gereden op de busbaan en dit leidt in ieder geval aan het eind van de lange vonder regelmatig tot bijna-ongelukken. 30 km/u lijkt me beter passen en is minder storend.

Reageren


Login om verder te gaan




refresh

Cancel